Bienvenido!

La línea de Djurgården El servicio se brinda los sábados y domingos desde principios de abril hasta mediados de diciembre de 2019; Todos los días durante julio y agosto (ver horarios). Corremos tranvías de diferentes épocas, los más antiguos de la década de 1910 y los más nuevos de la década de 1960.

Hoy en Djurgårdslinjen Horario actual Nostalgi-Tv: Spårvagnskameran

Hoy en Djurgårdslinjen

Jueves, 13 Agosto 2020

Med anledning av pandemin och den rådande situationen går inga museispårvagnar enligt turlista utan bara abonnemang.
Vi kommer ändå visa upp vagnarna som en del i Stockholms stadsmiljö och det levande kulturarvet fast vi inte kan ta med passagerare. Se våra livesändnignar på våra sociala medier för att delta på distans

Djurgårdslinjen kommer att återkomma med mer information när förutsättningarna ändras. Har ni frågor är ni välkomna att kontakta oss.

Línea & Servicio

El tranvía le lleva desde Norrmalmstorg a la belleza natural de Djurgården. Allí encontrará Vasa Museum, the Nordic Museum, Junibacken, the ABBA Museum, Skansen, the Gröna Lund tivoli, Hasselbacken restaurant, Cirkus y la bella ubicación de Waldemarsudde y Rosendal.



NOTA: Las paradas Djurgårdsskolan, Waldemarsudde y Bellmansro solo están disponibles en la cafetería tranvía. El servicio con los tranvías históricos en la línea Djurgården comienza el sábado 6 de abril de 2019 y continúa hasta el tercer domingo de Adviento en el siguiente horario. El servicio se proporciona normalmente cada 12-18 minutos. Los tranvías adicionales no programados en la línea 7E Norrmalmstorg-Skansen-Norrmalmstorg también funcionan a veces. Todos los tranvías dan servicio a la ruta entre Norrmalmstorg y Skansen. El café tranvía también sirve Waldemarsudde / Bellmansro.

HALLPLATSER

Norrmalmstorg

Karl Wallberg, 1930

-

-

PLATTFORM-ON

Berns, China teater, Hallwylska museet & Tunnelbanan "Kungsträdgården" samt "Östermalmstorg"

Horario actual

tidtabellej

Wikipedia / Holger.Ellgaard / 2012

Cafe tranvía

TEXT_CAFEVAGNEN

Precio de los boletos

Billete en efectivo comprado al conductor

El conductor marca o escribe en el boleto cuando lo compra, y tiene una validez de 75 minutos a partir de la hora que se muestra en el boleto.

Viaje Los adultos 50 kr
Viaje RESA_RAB 34 kr

BILJETT_FORKOP

BILJETT_FORKOP_UNDER

BILJETT_OVRIGT

BILJETT_OVRIGT_UNDER
• Svenska Spårvägssällskapet
• MRO-Kort Museibanornas Riksorganisation
• Spårvägssällskapet Ringlinien, Göteborg
• Lokaltrafikhistorisk Forening, Oslo
• Bergens Elektriske Sporvei, Bergen
• Sporveishistorisk Forening, Trondheim
• Sporvejshistorisk Selskab, Skjoldenæsholm
• Suomen Raitiotieseura ry (Finska Spårvägssällskapet)


Todos los ingresos del servicio de tranvías de Heritage se utilizan para la operación, mantenimiento y renovación de los tranvías de heritage.

Los tranvias

Tenemos tranvías que corrían por las calles de Estocolmo a partir de la década de 1910. Nuestro nuevo tranvía es de los años sesenta. También tenemos tranvías de las décadas de 1920, 1930, 1940 y 1950. Los tranvías han sido seleccionados para reflejar diferentes épocas en la historia del tranvía de Estocolmo. ¿Cuál era tu favorita?

MOTVAG

Motorvagn 1920
SS A1 nr 76
SS A1 nr 76

  • Status: I trafik på Djurgårdslinjen
  • Typ: tvåaaxlig tvåriktning (2xZR)
  • Ursprungligt antal: 120
  • Tillverkare: ASEA 1903-1904
  • Bemanning: rörlig konduktör
  • Max hastighet (Km/h): 50
  • Antal passagerare: 24 sittande + 32 stående = 56 passagerare
  • Läs mer: Länk till Vagnhallen

Motorvagn 1940
SS A24C 373
SS A24C 373

  • Status: Under renovering
  • Typ: fyraxlig tvåriktning (4xZR)
  • Ursprungligt antal: 5
  • Tillverkare: ASEA 1944
  • Bemanning: rörlig konduktör
  • Max hastighet (Km/h): 70
  • Antal passagerare: 41 sittande + 31 stående = 72 passagerare
  • Läs mer: Länk till Vagnhallen

Motorvagn 1950
SS A25 nr 71
SS A25 nr 71

  • Status: Under renovering
  • Typ: fyraxlig enriktning (4xER)
  • Ursprungligt antal: 12
  • Tillverkare: GM, ASEA 1946
  • Bemanning: fast konduktör
  • Max hastighet (Km/h): 50
  • Antal passagerare: 34 sittande + 70 stående = 104 passagerare
  • Läs mer: Länk till Vagnhallen

Motorvagn 1960
SS A29 170
SS A29 170

  • Status: I trafik på Djurgårdslinjen
  • Typ: fyraxlig enriktning
  • Ursprungligt antal: 30
  • Tillverkare: Hägglund, ASEA 1954-1955
  • Bemanning: rörlig konduktör
  • Max hastighet (Km/h): 50
  • Antal passagerare: 40 sittande + 50 stående = 90 passagerare
  • Läs mer: Länk till Vagnhallen

Motorvagn 1950
SS A31 nr 331
SS A31 nr 331

  • Status: I trafik på Djurgårdslinjen
  • Typ: fyraxlig enriktning (4xER)
  • Ursprungligt antal: 6
  • Tillverkare: Hägglund 1947-1949
  • Bemanning: fast konduktör
  • Max hastighet (Km/h): -
  • Antal passagerare: 31 sittande + 74 stående = 105 passagerare
  • Läs mer: Länk till Vagnhallen

Motorvagn 1950
SS A31 nr 333
SS A31 nr 333

  • Status: Under renovering
  • Typ: fyraxlig enriktning (4xER)
  • Ursprungligt antal: 6
  • Tillverkare: Hägglund 1947-1949
  • Bemanning: fast konduktör
  • Max hastighet (Km/h): -
  • Antal passagerare: 31 sittande + 74 stående = 105 passagerare
  • Läs mer: Länk till Vagnhallen

Motorvagn 1910
SSB A2 nr 24
SSB A2 nr 24

  • Status: Finns ej i depån
  • Typ: tvåaaxlig tvåriktning (2xZR)
  • Ursprungligt antal: 6
  • Tillverkare: ASEA 1904-1907
  • Bemanning: rörlig konduktör
  • Max hastighet (Km/h): 50
  • Antal passagerare: 18 sittande + 23 stående = 41 passagerare
  • Läs mer: Länk till Vagnhallen

Motorvagn 1940
SSLidJ A24B 17
SSLidJ A24B 17

  • Status: Finns ej i depån
  • Typ: fyraxlig tvåriktning (4xZR)
  • Ursprungligt antal: 8
  • Tillverkare: ASEA, ASJ 1949
  • Bemanning: Rörlig konduktör
  • Max hastighet (Km/h): 75
  • Antal passagerare: 48 sittande + 38 stående = 86 passagerare
  • Läs mer: Länk till Vagnhallen

Okänt

Horario 2019

TRAFIKINFO

HYRTRAM

HYRTRAM_TEXT

NOSTALGITV-LIVE

NOSTALGITV-LIVE-TEXT

Finns ingen sändning inplanerad just nu.