Powitalny !

Linia Djurgården service is provided Saturdays and Sundays from early April until mid-December 2019; daily during July and August (see timetable). We run trams from different eras, the oldest from the 1910s and the newest from the 1960s.

Dzisiaj na Djurgårdslinjen Aktualny rozkład jazdy Nostalgi-Tv: Spårvagnskameran

Dzisiaj na Djurgårdslinjen

czwartek, 13 sierpień 2020

Med anledning av pandemin och den rådande situationen går inga museispårvagnar enligt turlista utan bara abonnemang.
Vi kommer ändå visa upp vagnarna som en del i Stockholms stadsmiljö och det levande kulturarvet fast vi inte kan ta med passagerare. Se våra livesändnignar på våra sociala medier för att delta på distans

Djurgårdslinjen kommer att återkomma med mer information när förutsättningarna ändras. Har ni frågor är ni välkomna att kontakta oss.

Linia & Usługa

Tramwaj zabierze Cię z Norrmalmstorg do naturalnego piękna Djurgården. Znajdziesz tam Vasa Museum, the Nordic Museum, Junibacken, the ABBA Museum, Skansen, the Gröna Lund tivoli, Hasselbacken restaurant, Cirkus i pięknie położone Waldemarsudde i Rosendal.



UWAGA: Przystanki Djurgårdsskolan, Waldemarsudde i Bellmansro są obsługiwane tylko przez tramwaj kawiarni. Obsługa za pomocą zabytkowych tramwajów na linii Djurgården rozpoczyna się w sobotę 6 kwietnia 2019 r. I trwa do trzeciej niedzieli w Adwentu według następującego harmonogramu. Usługa jest zwykle świadczona co 12-18 minut. Nieplanowane dodatkowe tramwaje na linii 7E Norrmalmstorg-Skansen-Norrmalmstorg czasami również biegną. Wszystkie tramwaje obsługują trasę między Norrmalmstorg a Skansen. Tramwaj kawiarni obsługuje również Waldemarsudde / Bellmansro.

HALLPLATSER

Norrmalmstorg

Karl Wallberg, 1930

-

-

PLATTFORM-ON

Berns, China teater, Hallwylska museet & Tunnelbanan "Kungsträdgården" samt "Östermalmstorg"

Aktualny rozkład jazdy

tidtabellej

Wikipedia / Holger.Ellgaard / 2012

Kawiarnia Tramwaj

TEXT_CAFEVAGNEN

Ceny biletów

Bilet gotówkowy zakupiony od konduktora

Dyrygent stempluje lub zapisuje na bilecie przy zakupie, a jest ważny przez 75 minut od czasu pokazanego na bilecie.

Podróż Dorośli ludzie 50 kr
Podróż RESA_RAB 34 kr

BILJETT_FORKOP

BILJETT_FORKOP_UNDER

BILJETT_OVRIGT

BILJETT_OVRIGT_UNDER
• Svenska Spårvägssällskapet
• MRO-Kort Museibanornas Riksorganisation
• Spårvägssällskapet Ringlinien, Göteborg
• Lokaltrafikhistorisk Forening, Oslo
• Bergens Elektriske Sporvei, Bergen
• Sporveishistorisk Forening, Trondheim
• Sporvejshistorisk Selskab, Skjoldenæsholm
• Suomen Raitiotieseura ry (Finska Spårvägssällskapet)


Wszystkie przychody z dorobku tramwajowego są wykorzystywane do obsługi, konserwacji i renowacji zabytkowych tramwajów.

Tramwaje

Mamy tramwaje, które jeździły po ulicach Sztokholmu już w 1910 roku. Nasz najnowszy tramwaj pochodzi z lat sześćdziesiątych. Mamy także tramwaje z lat 20., 30., 30. i 50. XX wieku. Tramwaje zostały wybrane w celu odzwierciedlenia różnych epok w historii tramwajów w Sztokholmie. Która epoka jest twoją ulubioną?

MOTVAG

Motorvagn 1920
SS A1 nr 76
SS A1 nr 76

  • Status: I trafik på Djurgårdslinjen
  • Typ: tvåaaxlig tvåriktning (2xZR)
  • Ursprungligt antal: 120
  • Tillverkare: ASEA 1903-1904
  • Bemanning: rörlig konduktör
  • Max hastighet (Km/h): 50
  • Antal passagerare: 24 sittande + 32 stående = 56 passagerare
  • Läs mer: Länk till Vagnhallen

Motorvagn 1940
SS A24C 373
SS A24C 373

  • Status: Under renovering
  • Typ: fyraxlig tvåriktning (4xZR)
  • Ursprungligt antal: 5
  • Tillverkare: ASEA 1944
  • Bemanning: rörlig konduktör
  • Max hastighet (Km/h): 70
  • Antal passagerare: 41 sittande + 31 stående = 72 passagerare
  • Läs mer: Länk till Vagnhallen

Motorvagn 1950
SS A25 nr 71
SS A25 nr 71

  • Status: Under renovering
  • Typ: fyraxlig enriktning (4xER)
  • Ursprungligt antal: 12
  • Tillverkare: GM, ASEA 1946
  • Bemanning: fast konduktör
  • Max hastighet (Km/h): 50
  • Antal passagerare: 34 sittande + 70 stående = 104 passagerare
  • Läs mer: Länk till Vagnhallen

Motorvagn 1960
SS A29 170
SS A29 170

  • Status: I trafik på Djurgårdslinjen
  • Typ: fyraxlig enriktning
  • Ursprungligt antal: 30
  • Tillverkare: Hägglund, ASEA 1954-1955
  • Bemanning: rörlig konduktör
  • Max hastighet (Km/h): 50
  • Antal passagerare: 40 sittande + 50 stående = 90 passagerare
  • Läs mer: Länk till Vagnhallen

Motorvagn 1950
SS A31 nr 331
SS A31 nr 331

  • Status: I trafik på Djurgårdslinjen
  • Typ: fyraxlig enriktning (4xER)
  • Ursprungligt antal: 6
  • Tillverkare: Hägglund 1947-1949
  • Bemanning: fast konduktör
  • Max hastighet (Km/h): -
  • Antal passagerare: 31 sittande + 74 stående = 105 passagerare
  • Läs mer: Länk till Vagnhallen

Motorvagn 1950
SS A31 nr 333
SS A31 nr 333

  • Status: Under renovering
  • Typ: fyraxlig enriktning (4xER)
  • Ursprungligt antal: 6
  • Tillverkare: Hägglund 1947-1949
  • Bemanning: fast konduktör
  • Max hastighet (Km/h): -
  • Antal passagerare: 31 sittande + 74 stående = 105 passagerare
  • Läs mer: Länk till Vagnhallen

Motorvagn 1910
SSB A2 nr 24
SSB A2 nr 24

  • Status: Finns ej i depån
  • Typ: tvåaaxlig tvåriktning (2xZR)
  • Ursprungligt antal: 6
  • Tillverkare: ASEA 1904-1907
  • Bemanning: rörlig konduktör
  • Max hastighet (Km/h): 50
  • Antal passagerare: 18 sittande + 23 stående = 41 passagerare
  • Läs mer: Länk till Vagnhallen

Motorvagn 1940
SSLidJ A24B 17
SSLidJ A24B 17

  • Status: Finns ej i depån
  • Typ: fyraxlig tvåriktning (4xZR)
  • Ursprungligt antal: 8
  • Tillverkare: ASEA, ASJ 1949
  • Bemanning: Rörlig konduktör
  • Max hastighet (Km/h): 75
  • Antal passagerare: 48 sittande + 38 stående = 86 passagerare
  • Läs mer: Länk till Vagnhallen

Okänt

Harmonogram 2019

TRAFIKINFO

HYRTRAM

HYRTRAM_TEXT

NOSTALGITV-LIVE

NOSTALGITV-LIVE-TEXT

Finns ingen sändning inplanerad just nu.